03 noiembrie: De pe net în stradă, apoi la Floreasca: „Ați asasinat spitalul cu întrebarea asta!”

Doar ce-am intrat în casă. Am găsit piesa asta și plâng. Plâng tare. E a IV-a zi când plâng și-s tristă. Nu pot să-mi scot din cap că vineri au murit 32 de tineri în clubul Colectiv. Nu mai pot trăi ca-nainte, nu mai e ce-a fost înainte de asta. TOTUL s-a schimbat. Toți în jurul meu sunt triști, pe stradă e o liniște asurzitoare. Simt că e liniștea aia dinaintea furtunii…

protest_victoriei3Ieri seară n-am mai putut sta în casă. Am ieșit cu o prietenă la protest. Suntem amândouă triste, mânioase, nervoase… avem un amalgam de sentimente și vrem să facem ceva. Am început prin a ieși în stradă. La 6 și ceva eram la Romană, ne-am alăturat oamenilor și-am mers spre Victoriei. Sensul de mers spre Victoriei era închis mașinilor, celălat deschis. Taximetriști, oameni care se întorceau de la muncă-n mașini, toți claxonau, iar noi îi aplaudam. M-au luat fiorii. Realizam că particip la ceva istoric. Și mi-am zis că istoria asta trebuie să fie consemnată cu demisii. Așa sper, așa cred. Eu și peste 20.ooo de oameni.

În fața Guvernului se scanda „Demisia!”, „Jos Ponta!”, „Jos Oprea!”, „Cine e de vină pentru Rugină?”, „Cine nu sare, nu vrea schimbare!”… Se huiduia, se striga „Criminalii”.

Fiori. Și-acum îi simt pe șira spinării.protest_victoriei

Apoi am simțit un gol în stomac și-am văzut mulțimea plecând spre Calea Victoriei. Eu și prietena mea am zis să plecăm. Mă luase sentimentul ăla prea tare și, culmea, și pe ea.

Și-am plecat. La gura de metrou de la Victoriei… Un vierme nervos se certa cu Poliția. Și Poliția stătea și se uita. Apoi el a dat cu piciorul într-o mașină albastră de i-a spart stopul. Apoi viermele a dat cu piciorul în gunoiul strând lângă un stâlp și-a plecat în mulțime… Poliția n-a făcut nimic!!!

În fine. Am plecat cu prietena mea spre Floreasca. Știam dintr-o sursă sigură, cadru medical de acolo, că mesajul „La Spitalul Floreasca este nevoie de sange grupa sanguina AB- RH negativ pentru pacientul Catalin Ilnitchi! Telefon 021.317.01.21. Situatia este critica! Distribuiti va rugam! Cel mai ok este sa copiati postarea pe propriul wall, nu share, pt ca asa ajprotest_victoriei2unge la mai multi !!!” este real și că e nevoie de acea grupă sangvină. Am mers să-ntrebăm la Camera de Gardă, la recepție.. Dacă e adevărat. Voiam să donăm!

„Ați asasinat spitalul cu întrebarea asta!”, ne-a zis doamna de la recepție, „…dar dacă vreți să faceți gestul de a dona, veniți dimineața de la 8 sau mergeți la centrele de transfuzii”. Am mulțumit frumos pentru informație și când am ieșit din spital îmi venea să urlu de draci. Adică acel cadru medical mințea?! Ce se-ntâmplă cu ADEVĂRAT?! Nu știu, dar știți ce ȘTIU?! MÂINE VOI FI IAR ÎN STRADĂ. LA 18:00,LA UNIVERSITATE!

Despre Alexa Dogaru

"Artistul aparţine lumii, alt public se perindă la fiecare spectacol, in diferite oraşe, in altă ţară ori continent. Muzica are avantajul de a fi accesibilă instantaneu peste mări şi ţări, la orice oră din zi şi noapte, in vârful muntelui, ori la malul mării, prin radio. Are limbajul internaţional – cel al sufletului."Margareta Pâslaru
Acest articol a fost publicat în Jurnal și etichetat , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la 03 noiembrie: De pe net în stradă, apoi la Floreasca: „Ați asasinat spitalul cu întrebarea asta!”

  1. Dana zice:

    Buna, am fost si eu ieri la Floreasca, tot din cauza acelui mesaj. Doamna de la Donari ne-a zis ca mesajul a fost transmis fara sa fie consultati inainte, iar pacientul respectiv are AB – RH POZITIV! Nu s-au mai facut donari, intrucat nu mai au loc unde sa depoziteze sangele. Ne-a rugat sa facem o lista cu cei care doresc sa doneze, inclusiv cu numere de telefon, si in momentul in care va fi din nou nevoie, si va fi, permanent, constant, cateva luni de acum inainte, ne vor contacta. Cel mai bine a zis sa revenim de luni. Ii era rusine ca ne-a refuzat. Am fost profund emotionata de mobilizarea oamenilor, erau cel putin 7 persoane cu AB – Rh negativ care venisera. Plus altii: tineri, batrani, barbati si femei. Impresionant. Pareau coplesite de situatie. Au recoltat continuu de sambata si cu toate acestea rezistau. Le multumim, eu si inca alte mii de romani!

Bagă o părere :)

