Simona Stoica: „În lumea pe care am creat-o, nu există personaje negative și pozitive. Toți trădează. Toți mint.”

stefana stoica

Pe Foxy ( Simona Ștefana Stoica) o știu cam de 4 ani. Ne-am întâlnit într-un proiect Intact Media Group – Primii 20 – și de atunci ținem legătura. Deși ne vedem destul de rar, o urmăresc pe Facebook și nu pot să nu observ cât de iubită este. 🙂

Despre pasiune, cărți, seriale și ceva mai mult, o descoperiți în interviul de mai jos:

Când ai descoperit pasiunea pentru cărți?
Pasiunea cred că a existat mereu, însă am descoperit-o în primul an de liceu, prin „Colecționarul de oase” de Jeffrey Deaver. Am căutat pe urmă un roman la fel de bun, de imprevizibil și de alert, apoi am realizat de câte comori sunt înconjurată și câte genuri literare așteaptă să fie testate. De atunci, am declarat război Timpului, care e dușmanul meu cel mai puternic. Când eu termin o carte, el îmi oferă încă zece. E crud.
Cred că ai o colecție impresionantă. Ai idee câte cărți se află în biblioteca ta?
Știu sigur că am peste 5. 000 de cărți (1/5 citite), strânse de-a lungul a trei generații. Părinții mei sunt bookaholici, ca și mine, iar o discuție în contradictoriu pe baza unui clasic este o activitate frecventă și nelipsită pentru a noastră „duminica în familie”:
coperta_simona_stoicaAm aflat că scrii încă de când ne-am cunoscut. Fă un teaser al cărților lansate sub semnatura ta. 🙂
Cred că e cea mai grea întrebare, deși am fost cuminte și nu am tras cu ochiul la următoarele. Seria Rephelimii este oaza mea de gânduri și idei, lumea în care îmi place să mă ascund și să îmi testez limitele, să îmi înfrunt temerile și să ofer culoare, contrast și substanța emoțiilor pe care nu reușesc să le exprim în viața reală.
Am creat Rephelimii, ființe supranaturale neobișnuite, aflate la limita dintre Bine și Rău, blestemate să ucidă pentru a împiedica un suflet drag să fie furat, pentru a reliefa veșnicul râzboi care este purtat în sufletul fiecărei persoane, care face atât lucruri bune, cât și rele, însă ajunge în acel moment în care nu știe dacă a trecut acea barieră invizibilă dintre cele două concepte, dacă a făcut alegeri egoiste, pentru a avea doar ea de câștigat sau dacă s-a lasat mereu influențată de cei din jur, fără posibilitatea de a acționa sau de a gândi așa cum își dorea.
Titul primului român este o provocare pentru cititori. În lumea pe care am creat-o, nu există personaje negative și pozitive. Toți trădează. Toți mint. Să nu ai încredere în Rephelimi.
Știu că ești și mare fană a serialelor. Ai unul preferat? De ce?
Oare asta este cea mai grea întrebare? Hm… nu am un serial preferat. Îmi e greu să aleg. Dar primele cinci (cel puțin pe ziua de azi) sunt: Orphan Black (pentru că Tatiana este genială și serialul este o capodoperă), Penny Dreadful (pentru că este întunecat, alert, misterios și nu avem personaje pozitive/negative), Gotham (villains!!!), Black Sails (pentru trădări, aliante și pentru că am reușit să văd ambele sezoane într-un weekend, aruncând în perne în prietenii mei pentru a nu dormi) și Fringe (pentru că e cel mai bun serial SF și singurul pe care l-aș revedea iar și iar).
Exercițiu de imaginație: Dacă ai închide ochii și-ai schimba ceva la lumea în care trăim, ce ai schimba și de ce?
Aș elimina prostia. Nu cred că trebuie să spun de ce :D.
cartiCuriozitatea nu mă lăsa să nu-ți pun următoarea întrebare: dacă n-ar exista cărțile și serialele, ce te-ai vedea făcând în timpul liber? 🙂
Mi se face pielea de găină doar când mă gândesc la asta. Să nu citesc ore în șir? Să nu organizez un maraton până la 8 dimineața cu nebunii mei? Nu, nu, nu. Aș încerca să readuc serialele și cărțile în univers, aș scrie zi și noapte, i-aș convinge pe cei din jur să mă ajute să regăsim arta cuvintelor și arta cinematografică (nu cred că e un termen pentru seriale). Dacă nu știam de existența lor, era altceva. Dar așa… țelul vieții mele ar deveni „bring back what was lost”. La seriale pot să închid ochii, dar la cărți? Never. Aș intra în depresie.
Unde te găsesc cititorii?
Mă găsesc în București, pe la master și prin cafenele. Cu cât mai izolate și liniștite, cu atât mai bine. Mă găsesc printre paginile din Provocarea, pe Facebook, oricând vor să îmi vorbească sau să îmi ceară o părere. Și pe Pălărisme, unde încerc să îi conving de ce citesc cu atâta plăcere și de ce voi alege pijamale și să le gătesc prietenilor la un maraton, în loc să îmi pierd toate nopțile prin baruri sau uitându-ma la filme de duzină.
Mulțu’ pentru timpul acordat! ^^
Îți mulțumesc și eu, roșcato! Te îmbrățișez cu mare drag!

Despre Alexa Dogaru

"Artistul aparţine lumii, alt public se perindă la fiecare spectacol, in diferite oraşe, in altă ţară ori continent. Muzica are avantajul de a fi accesibilă instantaneu peste mări şi ţări, la orice oră din zi şi noapte, in vârful muntelui, ori la malul mării, prin radio. Are limbajul internaţional – cel al sufletului."Margareta Pâslaru
Acest articol a fost publicat în Oameni și povești și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Bagă o părere :)

