Victor Silaghi, realizator programe Europa FM – de la visul din copilărie la realitate

europafm_victor_silaghi

Entuziast, energic și zâmbăreț.

Victor Silaghi îți împărtășește, la un an de când face parte din echipa Europa FM, despre visul său devenit realitate în campania #OameniSiPovesti. 🙂 ( La mulți ani, Victor!)

victor_silaghi_europa_fm_djRadioul – pasiune sau hobby? Cum s-a produs scânteia?

Nu ştiu care dintre noi doi a făcut primul pas. Cred că a fost dragoste la prima vedere şi cred că acest sentiment s-a conservat, mai ales azi când visul meu din copilărie a devenit realitate.  Totul a început undeva în şcoala generală, prin  anii 2000, când Europa FM se auzea în toate regiunile ţării, în special pe drumul pe care îl parcurgeam cu maşina de la Bucureşti la Arad unde locuiau bunicii mei. Europa FM avea acoperire naţională atunci. Învăţasem toate frecvenţele din fiecare judeţ după ce, iniţial, le-am scris pe o foaie. Printre programele mele preferate se număra “Europa Express” pe care George Zafiu îl realiza. Atunci mi-am zis: într-o buna zi, aş vrea să-l cunosc personal. În liceu, fostul meu diriginte ne-a propus la una dintre orele lui de fizică, dacă ne-am dori, să mergem să vedem cum arată un radio on-line proaspăt înfiiţat din cadrul Societăţii Române de Radiodifuziune şi să facem practică, acolo, o perioadă. Imediat, am spus “da”. „Vreau să încerc să văd cum e!”, mi-am spus. Au urmat 4 ani interesanţi pe care i-am petrecut pe strada General Berthelot, iar din toamna anului 2014, visul meu, despre care vă povesteam, a devenit realitate: la fiecare sfârşit de săptămână suntem împreună pe aceeasi frecvenţă la Europa FM.

De-a lungul anilor, cu siguranță ai trait momente dificile, dar și frumoase la microfon. Care este momentul care te-a marcat și pe care nu l-ai putea uita niciodată?

victor_silaghi_europa_fmLa rândul nostru şi noi suntem oameni, dar de fiecare dată când venim la radio, punem un lacăt problemelor, iar atâta timp cât suntem aici, ne împrietenim şi ne simţim bine de fiecare dată. Am fost ferit de momente delicate până acum, dar o întamplare hazlie pe care am trăit-o acum ceva timp a fost fix înainte de prima intervenţie din emisiune: îmi pregatisem materialele pentru ora respectivă şi brusc, înainte să apăs “ON” pe buton, cu câteva secunde, căştile… nu erau în studio. Nu aveam ce să fac pentru că în 2-3 secunde urma să vorbesc pe post, dar am învăţat că se poate face radio şi fără căşti ￿…doar în situaţii de urgenţă.

Din online în FM. Cum e atunci când se ridica ștafeta? (diferențe, asemănări, experiențe)

În orice loc în care tu duci, cunoști oameni de la care ai ce să înveți. Nu contează că lângă tine, pe calea undelor, sunt 1, 2, 3, 100, 500 de mii de ascultători. Dacă ești harnic, pasionat de ceea ce îți face plăcere să faci și ai și un dram de ambiție, poți să reusești atât în on-line, cât și în FM. Totul depinde doar de tine.

victor_silaghi_europafm

Europa FM. Cum se desfășoară emisiile pentru tine? Cum e să ridici calea și să știi că o țară întreagă te ascultă?


Europa FM a devenit, de anul trecut, a doua casa a mea. E locul din care plec cu regret după fiecare emisiune, știind că mai sunt câteva ore sau zile până la următoarea întâlnire cu ascultătorii. Nu am un desfășurător stabilit în program, dar cu o seară, două sau mai multe înainte, caut informații despre evenimentele importante sau sărbătoriții din muzica. De altfel, sunt la curent pe parcursul săptămânii cu ceea ce se întâmplă în muzică, dar și în spațiul social sau politic …a …și să nu uit: în fiecare sâmbătă, îi invit pe ascultători, dar și pe cei din on-line, să descoperim împreună #RomaniaFrumoasa. E rubrica mea preferată de sâmbătă în care vă propun un colț de rai din țara noastră. Trebuie cumva să scoatem în evidență și lucrurile pozitive, să lăsăm deoparte poveștile negative pe care le tot auzim și să găsim peisajele fascinante pe care ni le oferă această țară. Doar împreună putem descoperi România… cea frumoasă.

Dacă ai putea sa dai un sfat studenților la Jurnalism care vor să facă radio, ce le-ai spune?

Să-și dorească, în primul rând, să facă radio. Să fie ambițioși, harnici, să aibă o cultură generală bună, o voce placută celui care te ascultă și, pentru început, să se înregistreze pe ei înșiși. Să se gândească: “sunt într-un studio de radio. Am o emisiune. Ce le transmit oamenilor la început, pe parcursul programului și la final?”. Ascultându-se pe sine, se pot corecta singuri, iar cu fiecare intervenție îmbunătățită, au mai facut un pas spre calea undelor 🙂 .

 Pssst! O piesă preferată a lui Victor:

Despre Alexa Dogaru

"Artistul aparţine lumii, alt public se perindă la fiecare spectacol, in diferite oraşe, in altă ţară ori continent. Muzica are avantajul de a fi accesibilă instantaneu peste mări şi ţări, la orice oră din zi şi noapte, in vârful muntelui, ori la malul mării, prin radio. Are limbajul internaţional – cel al sufletului."Margareta Pâslaru
Acest articol a fost publicat în Oameni și povești și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Bagă o părere :)

