„”Din punctul meu de vedere, Butoh îmi pare a fi supremul cuvânt al dansului…”

ctin_enache_butohAm primit într-o seară o invitație într-un mesaj privat la premiera primului spectacol butoh. Și evident că a încolțit în mintea mea întrebarea „ce e butoh?„.

Am încercat să ajung, n-am putut, așa că am căutat pe net. Wikipedia zice așa: „Butoh (舞踏 Butō?) is a form of Japanese dance theatre that encompasses a diverse range of activities, techniques and motivations for dance, performance, or movement.
Nu m-a hrănit îndestul răspunsul de pe Google, așa că l-am întrebat direct pe cel care îmi făcuse invitația la spectacol.
butoh_constantin_enachePentru mine, butoh reprezintă un univers deosebit de fascinant, un vector mistic constant, o înșiruire de fotografii care redau o altă formă de viață, o cinematografiere de istorii și mitologii intersectate și o radiografiere fidelă a specificului vizual hieratic și straniu, un strigăt mut într-un telur zbuciumat.
Cei care practică butoh, îi consider a fi nu oameni, ci ființe a căror identitate încă nu se cunoaște, entități sacre aflate pe un tărâm profanat, creaturi aproape extraterestre, rezultând astfel o formă de dualitate dintre om și o specie încă nedefinită.
Din punctul meu de vedere, Butoh îmi pare a fi supremul cuvânt al dansului, forma sa superioară.„, continuă Constantin.
butoh_ctin_enacheDar cine e Constantin?
Absolvent al Colegiului Național de Arte „O. Băncilă”, secția – Coregrafie, Iași; al Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L.Caragiale” din București, Departamentul Artele Spectacolului – Coregrafie. Este regizor, coregraf, dramaturg, trainer și interpret și bineînțeles, fondatorul și pionierul Dansului Butoh în România.
c_e_bEste un tip foarte ocupat și dedicat muncii sale. E tot timpul pe fugă, dar n-a zis „nu” când i-am propus să apară în seria mea despre oameni inspiraționali, „Oameni și povești”.
Dacă vreți să-l cunoașteți față în față sau vă împinge curiozitatea să vedeți dansul butoh, pe 8 iunie îl găsiți în Gala Absolvenților UNATC, MASTER, în Sala Berlogea, et.1 din cadrul UNATC, de la ora 20:00. Intrarea este liberă!

Despre Alexa Dogaru

"Artistul aparţine lumii, alt public se perindă la fiecare spectacol, in diferite oraşe, in altă ţară ori continent. Muzica are avantajul de a fi accesibilă instantaneu peste mări şi ţări, la orice oră din zi şi noapte, in vârful muntelui, ori la malul mării, prin radio. Are limbajul internaţional – cel al sufletului."Margareta Pâslaru
Acest articol a fost publicat în Oameni și povești și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Bagă o părere :)

