Adelin Petrișor: „Jurnalismul e meserie vocațională. Uneori ajungi să nu mănânci, mai sari peste o masă; e o meserie în salturi.”

Marius_Adelin_Petrisor_si_euSăptămâna trecută vorbeam cu unul dintre bunii mei prieteni care mi-a zis că la evenimentul „Seratele Jurnalistice” este invitat Adelin Petrișor. Evident că am zbârnâit când am auzit și-n secunda doi i-am scris doamnei profesor Alexandra Mărgărit-Enescu și am întrebat-o dacă putem participa și noi, având în vedere că evenimentul îî privea pe studenții de la Jurnalism și nu pe noi, cei care au terminat de ceva vreme faculta. Profa’ a fost deschisă și a spus că ne așteaptă la eveniment. ( Mulțumesc, mulțumesc, mulțumesc, profa!).

“Seratele Jurnalistice” reprezintă un proiect realizat, în parteneriat, de către Universitatea Hyperion din Bucureşti, Centrul pentru Jurnalism Independent şi Asociaţia pentru Dezvoltarea Profesională a Tinerilor şi Educaţie Alternativă.

Organizatorii îşi propun să aducă în faţa studenţilor la Jurnalism, gazetari cu experienţă, oameni din presă care şi-au păstrat de-a lungul timpului valorile morale şi îşi respectă profesia. Este important ca viitorii jurnalişti să înţeleagă ce înseamnă o presă de calitate şi ce le rezervă viitorul.

Adelin_petrisorAm intrat în Sala Titulescu a Biroului de Informare în România al Parlamentului European plină de emoții.Îmi tremurau genunchii și asta era vizibil. Doamna Enescu mi-a făcut cunoștință cu jurnalistul Adelin Petrișor căruia i-am povestit cum datorită lui am ales calea de a fi jurnalist.

Eram clasa a VIII-a și erați în război în Irak. Mă uitam cu părinții mei la știri și atunci le-am spus: eu vreau să dau la Jurnalism.”, m-am destăinuit.
Mă simt flatat. Sper totuși să nu mă înjuri.”, spune Adelin Petrișor.
De ce?” îl întreb.
Pentru că Media e cum e. Când se va atinge fundul prăpastiei, jurnalismul o va lua în sus.”
Sper.
Apoi m-am așezat în sală și-am așteptat cuminte discuția.
M-am apucat de Jurnalism din întâmplare, voiam să mă fac procuror, citeam cărți polițiste. Lucrarea mea din facultate a avut ca temă Identificarea armelor de foc„, a început destăinuirea jurnalistul.
Ne-a povestit că cea mai bună perioadă a jurnalismului a fost în perioadă 1998 – 2008 și că ce se întâmplă acum e trist. „Jurnalismul nu poate fi mai bucuros decât o țară.
S-a discutat și despre agențiile de publicitate și cum ele păcălesc clienții prin click-uri. „Piața de publicitate e praf”, ne spune Adelin.
„Jurnalismul costă – înseamnă efort, bani, așezarea reportajului, editare” – de asta nu prea avem produse quality.
Ce înseamnă pentru el Jurnalismul?Adelin_Petrisor3
O meserie vocațională. Uneori ajungi să nu mănânci, mai sari peste o masă; e o meserie în salturi.
Am auzit multe lucruri din culise, am fost fascinată și nici nu știu cum au zburat orele.
Ideea e că dincolo de toate, Adelin Petrișor este OM. 🙂
Nu pot să exprim în cuvinte ce simt acum că l-am întâlnit pe cel care indirect m-a împins să iau decizia de a alege Jurnalismul…
Te las cu un reportaj care te va pune pe gânduri – oare așa ar fi fost și România dacă nu exista momentul ’89?

P.s: Vă recomand și cartea „Țara cu un singur gras”.

Despre Alexa Dogaru

"Artistul aparţine lumii, alt public se perindă la fiecare spectacol, in diferite oraşe, in altă ţară ori continent. Muzica are avantajul de a fi accesibilă instantaneu peste mări şi ţări, la orice oră din zi şi noapte, in vârful muntelui, ori la malul mării, prin radio. Are limbajul internaţional – cel al sufletului."Margareta Pâslaru
Acest articol a fost publicat în Oameni și povești și etichetat , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Adelin Petrișor: „Jurnalismul e meserie vocațională. Uneori ajungi să nu mănânci, mai sari peste o masă; e o meserie în salturi.”

  1. Pingback: O altfel de recompensă | Blog by AP

Bagă o părere :)

