Quentin: „Cel mai mare vis este ca oamenii să trăiască ce vreau să exprim prin muzica mea și să le atingă sufletele.”

S-a născut în România și a plecat de aici când avea 5 ani. S-a stabilit în Belgia, iar la 9 ani a început să studieze pianul. A crescut și-a urmat studiile Conservatorului Regal din Bruxelles. A participat la multe concursuri și la toate a luat premii. E talentat, tânăr, frumos și toate sansele să facă o cariera… dar nu în România.  I-am descoperit muzica pe internet și-am zis că nu a fost la voia întâmplării, așa că l-am rugat să-mi acorde un interviu.

  1. Bună, Quentin! De ce crezi că muzica ta nu prinde la publicul român?

Bună, Alexandra! Cred că muzica mea prinde la un anumit public din România, însă acel public nu mă cunoaște încă pentru că acest gen de muzică nu e promovat. Există  oameni care zic că o să prindă sau nu o să prindă, iar în funcție de asta ești difuzat sau nu. Și uneori chiar dacă le place personal, nu te vor difuza  din alte motive. Singura șansă a acestei muzici e ca lumea s-o ceară, s-o ridice, s-o cunoscă și să schimbe normele stabilite.

2. Ai o voce incredibil de frumoasă și cânți minunat la pian. Care e cel mai mare premiu pe care l-ai luat de-a lungul carierei tale?

Mulțumesc ! Am luat mai multe premii în Belgia. Nu pot spune că unul îmi este mai mult la inimă ca altul, mai ales ca au fost în timpul adolescenței mele.. Pot spune că aș fi vrut să particip la concursul „Reine Elisabeth „, cel mai prestigios din lume care se desfășoara la Bruxelles, dar am fost oprit de o tendinită la mâna dreaptă. Însă păstrez o amintire placută a concertelor pe care le-am dat și mai ales a ultimului, care a fost la Luxemburg, în marea sala a Conservatorului.

3. Sunt curioasă: dacă nu ai fi cântat, ce te-ai fi văzut făcând?

Și eu sunt curios ( zâmbet ) ! Cred că puteam face multe… Mi-a plăcut sportul din totdeauna, l-am praticat, însă tenisul  mi-a plăcut foarte mult. Îmi place și actoria, producția cinematografică, cam tot ce ține de Arte în general. Chiar în urmatorii ani aș vrea să mă apuc de cinematografie, atât ca actor, cât și ca regizor. Nu voi rămâne doar în domeniul musical, asta cu siguranță ! 😉

4. Care este cel mai mare vis al tău?

Am prea multe ! Multe mi le-am împlinit deja,  pentru altele încă lupt! Cel mai mare vis este ca oamenii să trăiască ce vreau să exprim prin muzica mea și să le atingă sufletele.

5. Ai lansat pe facebook-ul tău videoclipul piesei “Cânt numele tau”, iar mai apoi varianta în franceză “Demain est deja mort”. Care este povestea clipului?

Deci povestea.. hm. Tocmai terminasem de filmat Alchimiste, care e o melodie de pe albumul „Alchimiste „. Lansarea primului meu album este prevăzută peste o lună și am zis că această melodie merită un videoclip grandios.

După ce am filmat acest clip, am zis că avem timpul și inspirația să filmăm și „Cânt numele tău „, melodia preferată a echipei mele.

E o melodie extrem de tristă, pe care am compus-o acum 2 ani.

Am pus intentionat fața blurată, ca să dau impresia unui vis. Știti, uneori visăm persoane fără chip, blurate, dragoste imposibilă, în care fetei nu i se vede fața… Am vrut sa redau același efect. Clipul e asemănător unui vis.. A fost montat de mine, pentru a păstra același feeling care l-am avut când am compus melodia.

Scenele filmate la mare au fost ideea tatălui meu, o idee care l-a început nu m-a încântat, mai ales ca am mers toți fără să știm ce o să filmăm, cum și unde.  Am umblat pe toată coasta franceză în căutarea unui peisage „inspirante”. A fost un vânt incredibil, erau 7 grade … A fost însă o experiență plăcută până la urmă! Și am găsit inspirația să amestec  aceste imagini în alchimia clipului. 😉

6. Cum este publicul tău? Ții legătura cu el?

Pe vremuri aveam chiar un Fan Club pe MySpace. Țineam des legătura cu ei, însă de când au schimbat myspace-ul, nimeni nu mai intra pentru că merge foarte greu site-ul. Nici eu nu mai am chef să intru acolo. S-au schimbat multe. Îmi pare rău, aveam chiar un public acolo… Acum doar pe Facebook mai țin legătura, însă mulți nu îmi știu adresa de facebook, deci țin, din păcate, legătura doar cu cei care îmi sunt prieteni.

7. Pentru că înainte de a fi artist ești om, povestește-ne cum arată o zi din viața ta! 🙂

Aș zice că viata mea e împărțită în bucăți. Bucăți în care sunt sus, bucăți în care sunt jos. Acum pentru moment mă ocup un pic de promovarea pieselor, mai ies seara din când în când, fac sport, mă uit la filme; nimic strălucitor. Însă luna care vine voi pleca în SUA, voi sta câteva luni pe acolo. O să vizitez Las Vegas-ul, Los Angeles-ul, New York-ul, un mic trip în Asia, Tokyo , Hong Kong, Bali… Deci atunci cred că viața va deveni mai activă și sper să revin și în România pentru că n-am mai fost de 2 ani și tare îmi lipsește Capitala!

8. Transmite-le un mesaj cititorilor !

Pentru toți care vor sa facă Artă sau orice altceva și sunt opriti de unii oameni sau alții care încearcă să le impună gusturi comune sau comerciale : nu-i ascultați și mergeți pe drumul vostru! Chiar dacă e greu, chiar dacă e un drum nebun, chiar dacă nimeni nu vă susține, luptați! Vor încerca mulți să vă distrugă, să vă corupa, să rada de voi, să vă devalorizeze, să vă îngroape chiar… Dar decât să mori ca un laș, mai bine mori ca un erou! Ridicați-vă mereu și nu vă mai lăsați doborâți!!!

9. Mulțumesc fain pentru timpul acordat! 

Cu plăcere, pe curând ! 🙂

*Pe Quentin îl găsiți aici.

Despre Alexa Dogaru

"Artistul aparţine lumii, alt public se perindă la fiecare spectacol, in diferite oraşe, in altă ţară ori continent. Muzica are avantajul de a fi accesibilă instantaneu peste mări şi ţări, la orice oră din zi şi noapte, in vârful muntelui, ori la malul mării, prin radio. Are limbajul internaţional – cel al sufletului."Margareta Pâslaru
Acest articol a fost publicat în Interviuri, Muzica și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Bagă o părere :)

